1 juli 2015 Bjerkvik – Andenes (272 km) - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 1 juli 2015 Bjerkvik – Andenes (272 km) - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

1 juli 2015 Bjerkvik – Andenes (272 km)

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

01 Juli 2015 | Noorwegen, Andenes

Kwart voor tien schrikken we wakker: de telefoon van Johan is vannacht, wegens stroomgebrek, uitgegaan. Maar ach, we hebben vakantie!

Rond elf uur vertrekken we uit Bjerkvik nadat we de lokale supermarkt nog hebben bezocht. Dan volgen we de E10 langs het prachtige Herjangsfjorden en door de binnenlanden. De mooie grote brug naar het Hinnøya heet de Kong Olav brug. We gaan in stijl over! Daarna de zuidroute van Hinnøya waar we bij Fjellheim ook een stuk Kong Olav weg rijden. Inderdaad, een koninklijke route. Vooral qua uitzicht en omgeving. Wat genieten is dit toch! We hebben prachtig uitzicht over de Kanstadfjorden. Verder langs de E10 en bij Gullesfjordbotn naar het noorden, de 85 op. We rijden richting Sortland om lpg te tanken (zo kom je nog eens ergens!). Dan verder naar het noorden richting Andenes op het eiland Andøya. Een onvoorstelbaar landschap strekt zich voor ons uit met graspollen, heide en dat omringd door uit het niets rijzende bergen. We blijven ook nu zoeken naar de eland, maar hij laat zich niet zien (dat rotbeest!). Het landschap blijft gewoon boeien en verrassend. Ook op het eiland Andøya zelf. Alsof we op een andere planeet zijn!

Eenmaal aangekomen in Andenes rijden we naar de vuurtoren en kopen daar een ticket voor morgen….. Dan weer een stukje terugrijden naar camping Andenes om ons geestelijk en mentaal voor te bereiden op morgen. We kijken uit over het mooie parelwitte strand, de azuurblauwe zee… sorry, het wordt bijna afgezaagd! :-) De wind is echter best fris en om acht uur is het nog maar 10 graden. En dat terwijl men in Nederland een hittegolf heeft (nee dankje, we willen niet ruilen!)

De barbecue gaat aan en de speklappen en de zelf gevangen vis gaat erop. Alles smaakt voortreffelijk! Nog even Face-timen met thuis en het reisverslag weer bijwerken. Het is op en top genieten hier en morgen wordt een spannende dag (vinden wij). Morgen hierover meer :-)

• 02 Juli 2015 - 00:16

Moeder:

ik heb jullie verslag van de 10 dagen dat ik weg was gelezen wat prachtig.
    je zit nu in het noorden van de Vesteralen.ga je nog naar het zuiden de Lofoten daar begroete
    Reintje de vos ons s morgens om 6 uur op de camping in Svolvaer
    ik zal je nog een paar graden op sturen de vorigen zijn boven Nederland blijven hangen!
    vandaag op de terugweg 38 gr. ik hoop dat je nog een beetje warmte mee krijgt
    goede reis en veel liefs moeder

Tags: Bjerkvik, Andenes