17 juni 2015 Rovaniemi 0km - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 17 juni 2015 Rovaniemi 0km - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

17 juni 2015 Rovaniemi 0km

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

17 Juni 2015 | Finland, Rovaniemi

Vandaag hebben we een rustdag dus we beginnen met lekker uitslapen. Daarna ontbijten/lunchen en de camper uitgemest. Als alles weer netjes is lopen we opnieuw naar het kerstdorpje. Zo grappig om midden in de zomer ‘stille nacht’ te horen! Het zonnetje schijnt en de wind is gaan liggen. Met zo’n 11 graden zijn we dik tevreden!
We bezoeken de vele souvenirwinkeltjes en het enige echte Santa Postoffice en maken een paar foto’s van de arctic circle die hier zichtbaar is ingetekend op het plein. Nog even een paar caches loggen en rond vier uur ’s middags zijn we weer terug bij de camper. De hier aanwezige rendieren en husky’s hebben we niet bezocht. We doen alles op ons dooie akkertje. En we hebben wel gezien dat het kerstdorpje een economisch goed draaiende attractie is!
De kaart komt weer op tafel en we gaan onze open vraag van gisteren bespreken en komen tot de conclusie dat we niet via de Russische grens zullen reizen. We zullen via Alta reizen. Dit, omdat in Alta het enige tankstation is waar we onderweg naar het noorden nog gas kunnen tanken en we willen er deze zomervakantie wel warmpjes bij zitten! Reizen we via de Russische grens dan zouden we een Noorse gasfles moeten kopen en we weten niet of dit daar lukt én of de aansluiting past op ons systeem. We hebben dus een reisbeslissing genomen.
Later in de middag maken we kennis met Bert en Gea uit Groningen. Zij zijn ook onderweg naar de Noordkaap. Het zonnetje schijnt heerlijk en we kletsen gezellig bij aan de aanwezige picknicktafel. Vervolgens wordt er nog gesleuteld aan de camper van Bert en Gea want de steunpoot wil niet meer uit. De hele steunpoot wordt uit elkaar gesleuteld en tegen tien uur ’s avonds er weer onder gezet. En hij doet het weer! Zij blij en Johan weet hoe het werkt (want dat wou hij weten). Even tussendoor wat gegeten en om half elf ’s avonds zakt de zon achter de bomen en wordt het echt te fris om nog buiten te zitten. Het was een heerlijke dag!