6 juli 2015 Eggum - Ramberg (58 km) - Reisverslag uit Ramberg, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 6 juli 2015 Eggum - Ramberg (58 km) - Reisverslag uit Ramberg, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

6 juli 2015 Eggum - Ramberg (58 km)

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

06 Juli 2015 | Noorwegen, Ramberg

Heerlijk lekker iets langer uitgeslapen en rond het middaguur verlaten we Eggum. Tim en Indi kwamen nog even gedag zeggen met een eland! We hebben hem natuurlijk gelijk gefotografeerd. Issie sticker-waardig??? :-)

We rijden zuidwaarts en stoppen nog even bij het Vikingmuseum maar zien af van een daadwerkelijk bezoek ervan. In Leknes doen we onze inkopen en tanken we. Dan verder… een schilderachtig landschap, witte strandjes, een smalle slingerweg, het lichtgroene bijna fluorescerende water en dan weer diepgroen, sneeuw op de hoge bergen… we komen ogen tekort! Tot aan Ramberg rijden we. Daar verschijnt aan de zeezijde een lang uitgestrekt wit strand, azuurblauw water, witte golven. Net als op Ibiza, alleen de palmboompjes ontbreken nog! Een heerlijk zonnetje aan de blauwe hemel en het is warmer: wel … 15 hele graden! Oké… dat is dus even iets minder…

De camper wordt gestald op camping Ramberg (N68.092395 E13.234090) en we kruipen er lekker achter: in de zon en uit de harde koude wind. Ik vermaak me daarna met de wasmachine én de droger want ondanks de wind is de was ook na 3,5 uur te hebben gewapperd, nog steeds nat! De vele tentjes om ons heen staan te klapperen in de wind.

De Engelsen, Tim en Indi, staan hier ook en we drinken samen nog even wat. Dan eten koken, bakkie koffie en douchen. Het zonnetje is verdwenen achter een dik wolkendek. Vanavond maar weer op tijd naar bed. Morgen verlaten we de Lofoten weer want de noorderwind is ijskoud en de vooruitzichten bieden niet veel verandering…

• 06 Juli 2015 - 23:39

Deborah:

kort maar krachtig!
    hahaha

• 07 Juli 2015 - 00:17

Marilene:

Wat heerlijk allemaal. Kan niet wachten om de slide-show van alle foto's thuis te mogen zien! Hier verloopt ook alles op rolletjes. Het weer was vandaag iets minder (24 graden en wat koudere wind) maar dat is dan ook wel weer even fijn na die hitte. Voor dit weekend staat er weer een hittegolf op de agenda, heerlijk!
    Een dikke kus voor jullie allemaal! We missen jullie!
    Liefs.

• 07 Juli 2015 - 07:56

Lorette:

Kus terug!!!

• 08 Juli 2015 - 11:33

John:

Sterke dieren die elanden. Kunnen zelfs campers op hun rug dragen.