3 juli 2015 Andenes – Stø (165 km) - Reisverslag uit Stø, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 3 juli 2015 Andenes – Stø (165 km) - Reisverslag uit Stø, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

3 juli 2015 Andenes – Stø (165 km)

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

03 Juli 2015 | Noorwegen, Stø

Lekker alles rustig aan vandaag. Na het ontbijt hebben we een bezoek gebracht aan het walvismuseum. Daar was ik gisteren niet meer toe in staat. Het was een zeer interessant bezoek -we kregen een privérondleiding- en we hebben veel bijgeleerd over de walvissen, met name over de potwalvis. Het skelet is echt enorm! Daarna nog even bij de vuurtoren rondgelopen maar deze was dicht wegens restauratiewerkzaamheden.

We vervolgen onze reis maar niet via dezelfde weg als waarlangs we gekomen zijn: we kiezen de westkust. We komen ook al vrij snel langs Stave; hier kun je op een camping staan én gebruik maken van Hot Tubs met zeezicht. Het zag er zeer aantrekkelijk uit maar we hebben het kunnen weerstaan. Het is zwaar bewolkt maar de route is werkelijk geweldig. We vallen toch niet in herhaling hè? :-)

Vergezichten en hoge bergen wisselen elkaar weer in rap tempo af. Voorbij Bjørnskin komen we weer op de 82 en rijden dezelfde route terug richting Sortland. Hier steken we de brug over en rijden de Vesterålen op. Via de 820 en de 821 tot Myre is het slingeren, stuiteren en genieten. Dan via een nog smallere hobbelweg via Langenes naar Stø. Aangekomen bij Bobilcamp Stø (N69.019450 E15.107646) staat een zeer vriendelijke campingbeheerder ons te woord (hij zou zo door kunnen gaan voor een schattige kerstman) en hij geeft nog diverse tips voor onze tocht van morgen.

Als alles op de plek staat gaan Luna en ik een stuk wandelen en doet Johan een schoonheidsslaapje. Het zonnetje schijnt en er staat een fris en straf windje. Terug van de wandeling kruip ik buiten achter de camper uit de wind in het zonnetje. Het is zo’n 11 graden (ja, en in Nederland bijna 38!) en met mijn mutsje op is het echt wel genieten joh!

Na het relaxen even avondeten, douchen, camper uitmesten en vooral nog meer relaxen. Een lekker dagje om weer bij te tanken.
Morgen gaan we de ‘Dronningruta’ oftewel ‘The Queen’s Route’ lopen van zo’n 15 kilometer (http://www.visitvesteralen.com/vandring/?News=7&artlang=en). Lekker berg op, berg af. En daarvoor moet je goed uitgerust zijn, letterlijk én figuurlijk.

Nog een laatste update: het is al half elf geweest en het zonnetje schijnt nog steeds volop in onze camper (zonnebril is geen overbodige luxe!). Het ziet er naar uit dat we opnieuw een middernachtzon hebben; en dit keer zonder enig wolkje aan de lucht!!!

• 04 Juli 2015 - 00:22

Moeder:

hallo Johan Lorette en Luna
    jullie dagboek is al 911 keer bekeken.goed he.
    het is ook fantastisch groetjes moeder

• 04 Juli 2015 - 23:08

Johan&Lorette Bosch:

Het is inderdaad allemaal supergaaf moeder!