22 juni 2015 Nordkapp km ( 0km) - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 22 juni 2015 Nordkapp km ( 0km) - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

22 juni 2015 Nordkapp km ( 0km)

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

22 Juni 2015 | Noorwegen, Honningsvåg

Gisterenavond was prachtig. Nee, we hebben niet gezien hoe de zon zakte en weer op kwam, maar het licht en de schittering ervan in de zee was geweldig! Dat je zoiets kunt zien, en dat om twaalf uur ’s nachts. Tot half twee hebben we vanuit de camper naar het prachtige natuur schouwspel gekeken en daarna hebben we ‘het licht uitgedaan’. De volgende morgen is het 5 graden en mistig. Toch zien we dat de zon schijnt want het licht is fel en je kunt een schaduw zien. Het waait weer flink. Deze plek heeft echt iets magisch…

We lopen na de brunch het informatiecentrum in en bekijken o.a. de indrukwekkende film over de vier seizoenen op de Noordkaap. Echt een aanrader! De bewolking neemt daarna toe en het begint zelfs te regenen. In het infocentrum drinken we een kopje koffie en bekijken wat informatie van thuis met de gratis wifi. Als het weer droog is maken we nog een paar leuke foto’s bij The Globe, in tegenstelling tot gisteren is er bijna niemand op het platform! Daarna even weer in de camper en de kaart op tafel gelegd: we bepalen de route voor de komende dagen. Dan het avondeten en ondertussen is het afwisselend droog, mistig of zonnig. Om vijf uur ’s middags wordt het opeens windstil. Geen gesuis meer om de camper en de wolkjes waar we soms in zitten trekken heel langzaam aan ons voorbij. Als de mist optrekt ziet Johan ineens een grote kudde rendieren lopen. Alsof ze uit de lucht zijn komen vallen!

Na het avondeten vermaken we ons nog opperbest in de camper en maken we ieder uur een foto van de stand van de zon. Maar de bewolking neemt weer toe en we zijn bang dat deze ‘reportage’ gaat mislukken.
Om ons heen staan kleine tentjes van mensen die hier op de fiets of per motor naar toe zijn gekomen. Kleine caravans en VW T5-bussen met daktent (ja, nu kan dat want het waait niet) maar ook de super-de-luxe campers met alles erop en eraan. En dan ook nog de mensen die met de touringcar-bussen (vanavond staan er 25!) langskomen vanuit rondreizen of via een cruise. Eigenlijk zo’n beetje alles wat je maar kunt bedenken. Wij vinden het wel prettig dat we bij ons kacheltje kunnen zitten terwijl het buiten zo’n 6,5 graad is, en niet in een tentje hoeven te overnachten!
Morgen verlaten we de Noordkaap. Maar onze reis is nog lang niet ten einde! We trekken zuidwaarts en hebben nog een aantal plaatsen die we heel graag zouden willen bezoeken. Tot aan hier was in ieder geval een hele unieke ervaring. Echt biezonder om hier te mogen en kunnen staan!