14 juni 2015 Bye – Boschsjön 298 km - Reisverslag uit Botsmark, Zweden van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 14 juni 2015 Bye – Boschsjön 298 km - Reisverslag uit Botsmark, Zweden van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

14 juni 2015 Bye – Boschsjön 298 km

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

14 Juni 2015 | Zweden, Botsmark

Het is zondag en we doen we lekker rustig aan. Eerst lekker lang douchen en dan een uitgebreid ontbijt. Nog even 'servicen' en we vertrekken. Lichte regenval, geen wind, lichte bewolking en slechts 9 graden. Maar de temperatuur stijgt in de loop van de middag naar 13 graden. We lunchen bij Lena’s Vegkrog (oftewel Lena’s wegkroeg) net voor Nordmaling en tanken vervolgens nog even in Umeå. Het is door geworden en de zonnebril kan weer op. Vanaf Umeå volgen we de 364 en om kwart voor vier zijn we bijna op onze plek van bestemming. We hebben dan het meer Hötrasket rechts gezien en de afslag Botsmark gehad. Maar dan zien we ineens een stekje aan de rechterkant van de weg. We draaien de camper en rijden het bospaadje in. We komen uit bij een werkelijk idyllische plek en weten allebei: hier blijven we staan. De plek heeft geen naam op de kaart dus wij noemen ‘m Boschsjön (N64.2026843 E20.1408929). Sjön betekent meer. :-)
We sprokkelen hout en maken een kampvuurtje. De vuurplaats is al door onze voorgangers gemaakt. Bij het aanwezige steigertje liggen fuiken in het water waarin een flinke vis zit. Die laten we zitten voor de rechtmatige eigenaar. Wat een rust en wat een plaatje is ons uitzicht. Heel af en toe rijdt er een auto over de 364 maar rust overheerst hier. We zien sporen van elanden in het mos en genieten volop. We hebben ons deze plaats maar toegeëigend en denken erover hier een huisje te gaan bouwen. We houden van het grote wild maar… het kleine wild houdt na een tijdje toch de bouw en de plannen tegen. Hordes muggen zoemen ons om de oren en alleen als het kampvuur heel hoog wordt opgestookt blijven ze eventjes weg (om daarna massaal weer terug te keren).
Om half tien kruipen we in de camper. Verslag bijwerken, nog een laatste biertje/borreltje en dan lekker slapen.

Tags: Botsmark, Zweden, Bye