13 juni 2015 Björklinge – Bye 348 km - Reisverslag uit Högsnäs, Zweden van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 13 juni 2015 Björklinge – Bye 348 km - Reisverslag uit Högsnäs, Zweden van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

13 juni 2015 Björklinge – Bye 348 km

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

13 Juni 2015 | Zweden, Högsnäs

Vandaag is het dus groot feest want onze jongste dochter is jarig! Deborah, van harte meid met je 21ste verjaardag! De ochtend wordt door mij begonnen met een half uurtje hardlopen. Johan blijft lekker liggen. Tegen acht uur ben ik terug bij de camper en na het uitlaten van de hond, een heerlijke douche en het ontbijt zijn we beiden rond 10 uur klaar voor vertrek. In de planning staat een camperplek bij Armsjön. Het is ruim 22 graden als we wegrijden maar na een uurtje blijven daar nog een kleine 18 graden van over. Zooheej, dát gaat hard! Het zonnetje schijnt nog steeds maar het windje maakt het frisser. En was de natuur eerst nog gevuld met vrij veel akkerbouw, afgewisseld met af en toe bossen, nu is het vooral heel veel bossen, afgewisseld met af en toe wat akkerbouw. De E4 is en blijft constant afgeschermd met een kilometers lang hek en we zijn er inmiddels achter wat ‘Viltstängsel uphör’ betekent: ‘wildvangnet houdt op’! Daar moeten we dus extra goed uitkijken voor overstekende elanden en ander wild gespuis. In alle andere gevallen blijven ze hopelijk achter het hek. Toch zien we een dode jonge ree, een aantal dode wasberen en bevers maar ineens loopt daar toch ook een levende eland aan de kant. Helaas, Johan heeft hem alwéér niet gezien. Morgen moet ie z’n lenzen maar eens in doen! Of ik ga rijden en hij mag elanden spotten.
In Söderhamn tanken we, trekken we even wat cash uit de muur, halen we anti-muggen lotion en ‘biej de Lidl’ nog een paar boodschapjes. Zo, wij kunnen er weer tegenaan! Aangekomen in Amsjön is er geen campermogelijkheid en wijzigen we de plannen. We parkeren de camper langs de spoorlijn en bepalen onze nieuwe bestemming. Intussen peuzelen we lekker onze Duitse Lidl-broodjes op. We rijden verder naar Sundsvall om vlak bij Vi in een haventje op een camperplek te gaan staan. Maar daar vinden we het nogal armoetierig en vreselijk saai. We besluiten door te rijden. Totdat we om half vier alle twee geen zin meer hebben en besluiten om dan maar een ‘kant-en-klare-camping’ op te rijden. Die vinden we net boven Timra bij Bye (N62.3332680 O17.3874384). Een leuke kleine camping met terras, midgetgolf, een aantal blokhutten en een serviceplaats. Wij staan weer met de neus aan het water met een prachtig uitzicht. Even lekker geravot met de hond en dan gauw proosten op de verjaardag van Deborah. Hij smaakt goed meid! De temperatuur is inmiddels weer gestegen naar 23 graden. Johan gaat nog even vissen en na een half uurtje heeft hij een vis gevangen: eentje van wel … 15 centimeter lang! Goed dat ik die kip op tijd uit de vriezer heb gehaald.
We poetsen het interieur nog maar eens flink op en maken ons dan op voor de nacht. De lucht is werkelijk prachtig en ook om half elf schijnt de zon nog en is er een prachtige hemel met avondrood. Er lijken donkere wolken op komst te zijn maar die negeren we gewoon!